Okul müdürlüğüne 3 katı uygulamasındaki karışıklık


  • Gündem
  • 18 Eyl 2013
  • editor
  • 1.372 views Okunma
  • Yorum Yok

headline (1)Yönetici atamada duyuruya çıkan bir çok İl MilliEğitim Müdürlüğünde farklı uygulamalar söz konusudur.

Bakanlığa yaptığımız ülke genelinde birlik sağlama noktasındaki çağrılarımıza maalesef olumlu yaklaşım alamadık.

Böyle olunca da herkes kafasına göre takılmaya başladı.

İstanbul Örneğinden hareket edecek olursak;

İstanbul?da Sözlüye katılacak adaylar belirlendiğinde açık sayısının üç katı kadar öğretmen mülakata davet edildi. 370 boş kontenjana karşılık 1110 kişinin davet edilmesi anlamına gelen bir davet söz konusuydu.

Daha sonra yönetmelikte kurum türlerine göre denildiği için türlere göre ayrım yapıldı ve bir çok adaykafadan elenmiş oldu. Çünkü: çok yüksek puan alan öğretmenler bir çok kurumun üç katı listesinde yer aldı. Örneğin çok yüksek puanlı olan bir rehber öğretmen atanabildiği Anaokulu, İlkokul, Ortaokul, Lise, Meslek Lisesi, Halk Eğitim, RAM, İş Okulları? akla gelen tüm okulların listesinde yer alınca mülakat listesi daraldı.

Okul Öncesinde 22 boş kadro var, başvurabilecek sayısı 26 yani burada üç kat bile yakalanamıyor. Kaldı ki bunların bir kısmı da İlkokul?a atama isteyeceklerdir. Bu durumda Anaokullarında boşluk oluşacaktır.

Bunu bir yana bırakalım ve ayrım neye göre yapılmış ona bakalım:

Görünen o ki bir taraftan kurumlara göre yapılmış diğer taraftan bağlı oldukları genel müdürlüklere göre fakat bu kurala da uyulmamış. Atanabilme durumuna göre desek yine olmuyor.

Şöyleki;

Ortaokullar ile İmam Hatip Ortaokulları bir araya konulmuş. Oysa ki İmam Hatip Ortaokul?unun bağlı olduğu Genel Müdürlük ile Ortaokulların bağlı olduğu genel müdürlük farklı. Listede de böyle belirtilmiş.

Anadolu Liseleri İle İmam Hatip Liseleri yanı listedeler. Bu durumda da genel müdürlükler farklı. Kaldı ki bazı alanlarda İmam Hatip Lisesine atanabilen Öğretmen Anadolu Lisesine atanamamakta, maaş karşılığı girebileceği ders bulunmamaktadır. Örneğin Arapça branşındaki bir öğretmen İmam Hatip Lisesinde girebileceği ders mutlaka vardır fakat Anadolu Lisesinde yoktur.

Meslek Liseleri ve Çok Programlı Liseler de ayrı bir liste yapılmış. Çok Programlı Lisede dersi bulunduğu halde Meslek Lisesinde maaş karşılığı girebileceği dersi bulunmayan öğretmenler vardır.

 

İşte bu karışıklıkları gidermenin yolu listeleri tümden değerlendirip üç katı adayı çağırmak tercih aşamasında ise atanabileceği kurumları tercih etmesini sağlamaktır.

MEB hiç değilse ülke genelinde birlik sağlamaya yönelik adım atsın ve karışıklıklara son versin. Aksi halde Cuma günü kendini listede görenler Cumartesi günü listenin dışında görmeye devam edeceklerdir.

Maksut BALMUK

Memurlar.Net - Özel

Bu yazıyı paylaş

Benzer Yazılar

MEB’de yeni yapılanma

Eğitim Sistemimizin sorunlu olduğu her kesim tarafından kabul ediliyor. Bunun böyle gitmeyeceği da açık. Ülke ekonomisinin kaynaklarının önemli bir kısmının aktarıldığı ve mutlak aktarılması gerektiği Eğitim’deki başarısızlık sadece bakanları değil, başbakanı da Cumhurbaşkanını da rahatsız etmektedir. Eğitim Sistemimizin sorunlu olduğu her kesim tarafından kabul ediliyor. Bunun böyle gitmeyeceği da açık. Ülke ekonomisinin kaynaklarının önemli bir kısmının aktarıldığı...

Anaokullarına rehber öğretmen normu Başbakanlıkta mı bekliyor?

Edindiğimiz bilgiye göre MEB gerekli çalışmayı yapmış DPB dahil diğer birimlerden de görüş alarak düzenlemeye son şeklini verdiği halde aylardır (ki gelen bilgilere göre 5 aydır) yayımlanmak üzere Başbakanlıkta beklemektedir. Aksama Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünden mi yoksa başka bir noktadan mı kaynaklanmaktadır bilinmemekle beraber bu gecikme normal bir gecikme değildir 18.06.2014 tarihinde yürürlüğe...
Makale'ye Yorum Yapın

SPONSORLAR

FACEBOOK TAKİP EDİN

Ağustos 2019
P S Ç P C C P
« Nis    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031