Milli Eğitim Bakanını bekleyen sorunlar


  • Gündem
  • 26 Oca 2013
  • editor
  • 1.438 views Okunma
  • Yorum Yok

 

headline (1)

Milli Eğitim Bakanını bekleyen sorunlar

Milli Eğitim Bakanlığına atanan Nabi AVCI’nın işi hem zor hem de çok kolay. Çünkü sayın bakanın devraldığı manzara çok da iyi değil. Atanmasıyla gelen olumlu tepkiler de bunu gösteriyor.

Yani bu manzarada atacağı, küçük adımlar dahi manzarayı güzelleştirmeye yetebilecektir. En önemli sorun güven sorunu, değer sorunudur. Örneğin öğretmenler, yöneticiler, bürokratlar (eski) kırgın, dargın ümitsiz ve karamsardırlar. Bunu ortadan kaldırmak mümkündür.

İletişimci bir hocaya iletişim dersi verecek değiliz fakat var olanı aktarmamız kendisine yardımcı olur. Bu da eğitime katma değer olarak döner.

Eğer; Öğretmenin 15 saat derse girip sonra da yan gelip yattığını,

Eğer; Öğretmenin yılda 3 ay tatil yapıp çok kazandığını,

Eğer; Eşine kavuşmak isteyenin talebinin haksız olduğunu,

Eğer; Atama bekleyen öğretmenin ekmek, görev kavgası yerine siyasal yada, sendikal kavga verdiğini,


*Dinçer görevini Nabi Avcı’ya devretti


Eğer; Kuralın yazılı mevzuat değil de ağzınızdan çıkan olduğunu,

Eğer; En iyi bürokratlara sahip olduğunuzu,

Eğer; Kitapta yazanın uygulama ile her zaman örtüşeceğini,

Eğer; Okulların tüm ihtiyaçlarının bakanlıkça karşılandığını,

Eğer; Okulların sorunsuz olduğunu,

Eğer; Okul yöneticilerinin paragöz olduklarını ihtiyaç olmadığı halde Aile birliklerini çalıştırdıklarını,

Eğer; Alan değiştiren öğretmenin mutlu olduğunu,

Eğer; En iyi yöneticinin torpille, mülakatla atanabileceğini,

Eğer; Hiçbir sorun yokken sorunu sendikaların çıkardığını,

Düşünüyorsanız emin olun ki bu eğerlerin hiçbiri katmaz size ya da eğitime değer… O zaman bugünden kaybetmişsiniz demektir.

Öyle düşünüp öğretmenine, yöneticisine, kapılarını kapatanların,

eşten ayrı kalmanın ne olduğunu idrak edemeyenlerin

mezun olduğu halde atanamamanın baba eline bakmanın ne demek olduğunu düşünemeyenlerin,

Her eleştiriyi provokasyon olarak görüp böyle değerlendirenlerin durumları ortadadır.

Sayın bakan brifing alırken bürokratlarınıza sorunuz (mutlaka soracaksınızdır ama) her bürokrat kendi alanında acil bekleyen ve tepki çeken birkaç konu hakkında bilgi versin… Aciliyeti de bir ay içinde çözmezsek sorun doğuracak konular olarak belirtin… Bakalım neler çıkacak:

Biz bazı genel müdürlük ve başkanlıklara buradan gördüğümüz şekliyle yardımcı olalım;

İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü

– Öğrenim özrü dahil, Özür durumu ataması (ki Sayın DİNÇER’i en çok sarsan konu diye düşünüyorum.)

– Şubat ataması (ki olması gerekir fakat başbakanın açıklamasından sonra ne olur bilmem?…)

– Taşra ve Eğitim Kurumu yöneticilerinin atamaları (mevzuat+atama)

Talim ve Terbiye Kurulu

– Haftalık ders çizelgeleri,

– Müfredat düzenlemeleri

– Haftalık ders saatinin arttırılmasının doğurduğu sonuçlar

Ortaöğretim ve Mesleki Teknik Eğitim Genel Müdürlükleri

– Okul dönüşümleri,

– Ortaöğretimde yeniden yapılanma (eğer sayın DİNÇER’in bıraktığı yerden devam edilecekse,edilmeyecekse de açıklanmalı)

– Ortaöğretim Kurumları yönetmeliği (Sınıf geçme, ödül, disiplin… dahil )

– 2013-2014 için yeni derslik ihtiyacı

Temel Eğitim Genel Müdürlüğü

– İlkokul -Ortaokul dönüşümlerinin tamamlanması,

– 2013-2014 için yeni derslik ihtiyacı

Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü

– Sıra dahil okul malzemesi taleplerinin karşılanamaması,

Basın ve Halkla İlişkiler

– Sendikal tepkiler

– Öğretmen ve Yönetici tepkileri,

– Alo 147

Peki bize sorsalar ne deriz.

Çok acil olarak yukarıdaki hususların yanı sıra;

– Bakanlıkta iş bilen muhatap bulamama, basit bir soru yada sorunda dahi telefondan telefona aktarmalar, sonuçta sıfır+sıfır elde var sıfır…

– Hiçbir inisiyatif kullanamayan, bir icraat için bakanın ağzından çıkacak olanı bekleyen çoğu zaman da söylenen ile uygulananın tutmadığı bürokrat yapısından uzaklaşılması,

– Eğitimcilerin güveninin kazanılması

– Sahip çıkılması

– İtibarsızlaştırmaya yönelik sözlerden ve icraatlardan kaçınılması,

Hem öğretmen çok değerlidir, çok seviyoruz, onlar olmadan olmaz diyip sonra da vedalaşmada dahi;

“ … İl teşkilatlarındaki yöneticilerimize ve tüm öğretmenlerimize teşekkür ediyorum….

Eğer çocukların daha iyi eğitim alması için gerekirse öğretmenler üzerinde, gerekirse yöneticiler üzerinde fedakarlıklar yapmak gerekiyorsa, o fedakarlıkları çekinmeden yapmak için çaba sarf ettik.”

Gibi çelişkili cümleler sarf edilmemesi…

Saygılarımla…

Maksut BALMUK

Eğitim Yöneticisi

Memurlar.Net - Özel

 

Bu yazıyı paylaş

Benzer Yazılar

Fen ve Sosyal Bilimler Liselerine öğretmen ataması neden düzenlenmiyor?

MEB’de yargı kararına rağmen uygulamada sorunlar yaşanan, bir türlü düzene oturtulmayan sorunlardan birisi de Fen ve Sosyal Bilimler Liselerine öğretmen ataması. Bu okullarımız kurulduklarından beri sınavla öğrenci almakta. Ayrıca öğretmenleri de özel olarak seçilmiştir yıllarca. Bu seçim süreci Anadolu liseleri ve Anadolu Öğretmen liseleri ni( kapatılan) de kapsamıştır. Yargı kararlarına bakıldığında; sınavla öğrenci alan bu...

MEB’de yeni yapılanma

Eğitim Sistemimizin sorunlu olduğu her kesim tarafından kabul ediliyor. Bunun böyle gitmeyeceği da açık. Ülke ekonomisinin kaynaklarının önemli bir kısmının aktarıldığı ve mutlak aktarılması gerektiği Eğitim’deki başarısızlık sadece bakanları değil, başbakanı da Cumhurbaşkanını da rahatsız etmektedir. Eğitim Sistemimizin sorunlu olduğu her kesim tarafından kabul ediliyor. Bunun böyle gitmeyeceği da açık. Ülke ekonomisinin kaynaklarının önemli bir kısmının aktarıldığı...
Makale'ye Yorum Yapın

SPONSORLAR

FACEBOOK TAKİP EDİN

Son Yorumlar

Ekim 2019
P S Ç P C C P
« Nis    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031