MEB, 15 bin öğretmen kontenjanını neye göre belirledi?


  • Gündem
  • 30 Oca 2015
  • editor
  • 1.117 views Okunma
  • Yorum Yok

headline

MEB’de her geçen gün, kamu yararından ziyade mavi boncuk dağıtıp şirin gözükmek gibi bir saikin etkili olduğu göze çarpıyor.

MEB normal şartlarda ihtiyaç durumu ile verilen kontenjanları esas alarak kontenjan belirlemesi yapması gerekiyor.

Örneğin MEB’de öğretmen açığı 100bin ise

10bin öğretmen alımı yapılacaksa

Yani boş kontenjanların yüzde 10’u doldurulacak demektir.

O zaman 500 açığı olan bir alana 50,

400 açığı olan bir alana da 40 alım yapması beklenir.

Hiçbir dersi diğerinden önemli yada üstün göstermek mümkün değil.

Fakat yapılacak 15bin atamadaki duyuru bize göstermektedir ki kontenjan tespitinde başkaca etkenler değerlendirilmiştir.

Bazı alanlarla ilgili değerlendirme yapmak istedik.

Bu değerlendirmeyi yaparken birkaç hafta önce yapılan Özür grubu atamaları göz önüne aldık. O dönemde İller tarafından yansıtılan kontenjanları esas alarak hangi alanda kaç açık olduğunu değerlendirdik.

Tabii ki bu tam sonuç vermiyor çünkü: özür grubunda 134bin kontenjan yansıtılmışken, MEB tarafından yapılan açıklamaya göre öğretmen açığı 115bin

Bunun nedeni ise bazı alanlarda açık olduğu halde aynı zamanda fazlalıkların da olmasıdır. Özür grubunda bu durum genel anlamda göz önüne alınmamıştır.

Yapılacak 15 bin atamada oranlamanın 15000/115000 yani yüzde 13 olması gerekirdi. Bu durumun bazı alanlarda bu oranın yüzde 6’lara düştüğünü, bazılarında ise yüzde 34’lere çıktığını görüyoruz.

Burada MEB’in mezun olup atama bekleyen yani baskı unsuru oluşturan alanların da etkisinde kaldığını düşünüyoruz.

Bu durumu bir de tablo üzerinde görelim.

Bu yazıyı paylaş

Benzer Yazılar

MEB’de yeni yapılanma

Eğitim Sistemimizin sorunlu olduğu her kesim tarafından kabul ediliyor. Bunun böyle gitmeyeceği da açık. Ülke ekonomisinin kaynaklarının önemli bir kısmının aktarıldığı ve mutlak aktarılması gerektiği Eğitim’deki başarısızlık sadece bakanları değil, başbakanı da Cumhurbaşkanını da rahatsız etmektedir. Eğitim Sistemimizin sorunlu olduğu her kesim tarafından kabul ediliyor. Bunun böyle gitmeyeceği da açık. Ülke ekonomisinin kaynaklarının önemli bir kısmının aktarıldığı...

Anaokullarına rehber öğretmen normu Başbakanlıkta mı bekliyor?

Edindiğimiz bilgiye göre MEB gerekli çalışmayı yapmış DPB dahil diğer birimlerden de görüş alarak düzenlemeye son şeklini verdiği halde aylardır (ki gelen bilgilere göre 5 aydır) yayımlanmak üzere Başbakanlıkta beklemektedir. Aksama Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünden mi yoksa başka bir noktadan mı kaynaklanmaktadır bilinmemekle beraber bu gecikme normal bir gecikme değildir 18.06.2014 tarihinde yürürlüğe...
Makale'ye Yorum Yapın

SPONSORLAR

FACEBOOK TAKİP EDİN

Ağustos 2019
P S Ç P C C P
« Nis    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031