Doğudaki öğretmenler yine çakılı kaldı


  • Gündem
  • 17 Haz 2014
  • editor
  • 1.282 views Okunma
  • Yorum Yok

MEB İl Dışı Atamada Yaraya Merhem Olabilecek mi?
headline

İller arası atamalarla ilgili süreç başladı. Bakanlığın atamaya ayıracağı kontenjanlar açıklandı.

2013’te sayı maksimum düzeyde iken 1.bölgedeki daralma gözden kaçmamıştı. Bu yıl 1.bölgede bir nebze artış olsa da 2.bölgede büyük bir daralma söz konusu. Birinci bölge 2011 yılının yine de gerisinde.

Kontenjanların yıllara ve bölgelere göre dağılımı;

2011 2012 2013 2014
1.BÖLGE 19.000 17.500 16.577 18.494
2.BÖLGE 14.200 15.900 26.734 19.679
3.BÖLGE 7.400 9.100 23.366 18.985
TOPLAM 40.600 42.500 66.677 57.158

 
şeklindedir. 2013’te sayı maksimum düzeyde iken 1.bölgedeki daralma gözden kaçmamıştı. Bu yıl 1.bölgede bir nebze artış olsa da 2.bölgede büyük bir daralma söz konusu. Birinci bölge 2011 yılının yine de gerisinde.

Bu daralma özellikle de 2010 zorunlu hizmet affından sonra zorunlu hizmet bölgesine öğretmen bulmakta yaşanan zorlamaya dayalıydı.

Şimdi ise batıda çalışmakta olup zorunlu hizmete gidecek öğretmenler bulunmaktadır.

Tabii ki bakanlığın tüm bölgelere eş değer davranması özellikle de gelişmemiş bölgelerimizi öğretmensiz bırakmaması gerekir. Bu devlet yöneten herkesin düşünmesi gereken bir husus.

Hatta ve hatta bakanlığın, daha hiç öğretmenlik yapmamış aday öğretmenleri bu bölgelere göndermesinin ne kadar doğru olup olmadığını da tartışabiliriz. Eğer amaç eğitim ise amaç ülkemizin geleceği ise tabii ki objektif yaklaşmak gerekir.

Fakat; bir bakanlık ya da devlet yönetimi kamu çalışanına karşı adaletli davranmak ve yarattığı mağduriyeti gidermek zorundadır.

Bugün iller arası yer değiştirme ile ilgili en önemli sorun;

Zorunlu hizmet bölgesinde çakılı kalan öğretmenlerdir.

Bu öğretmenler için çözüm yolu bulunması gerekir. Bunun için değişik alternatifleri defalarca paylaşmıştık fakat dinleyen yok. Çünkü MEB sorun istemiyor, taşın altına elini sokmak değil sorunu halının altına süpürmeyi tercih ederek günü kurtarmayı hedefliyor.

Tabii ki zorunlu hizmet bölgesini boşaltın o bölgeleri, okulları ve öğrencileri öğretmensiz bırakın demiyoruz. Bunun için en basitinden zorunlu hizmete gidecekler ve gelecekler için ayrı bir çalışma takvimi hazırlanması önerisini daha önce de ele aldık.

Örneğin: Siz batıdan doğuya 10bin öğretmeni gönderiyorsanız onların boşalttığı yerlere zorunlu hizmet bölgesindeki öğretmenler gelsinler.

Bugünkü uygulamada bu gerçekleşemiyor ve Örneğin İzmir’deki bir kadroyu daha yüksek puanlı olduğundan Manisa’daki bir öğretmen doldurabiliyor.

Tabii ki hizmet puanı yüksek öğretmenler için de tedbir alınsın. Onlarla ilgili atama süreci farklı zaman diliminde yapılabilir örneğin… Bu sadece konuya yaklaşım açısından bir öneri tabii ki değiştirilebilir ve geliştirilebilir.

Ayrıca MEB; 2013’te dahi iller arası yer değiştirmede rekor sayıda kadro açtığı halde batıdaki tıkanıklığa çözüm bulamamış iken bu yıl da aynı sorunla karşı karşıyayız.

Özellikle Sınıf öğretmenliğinde 4+4+4 nedeniyle yaşanan sıkışıklık tüm yer değiştirmelerde ayrıca kendini göstermektedir.

2013’te birinci bölgeye 602, 2.bölgeye 2.216 kontenjan açılmışken

bu yıl birinci bölgeye 333, ikinci bölgeye ise 1.388 kontenjan ayrılmıştır. Daralma neredeyse yarıyarıyadır.

Başlayacak süreçte MEB sorunun çözümünden uzak gibi görülüyor. Mağduriyetler devam ediyor…

Maksut BALMUK

Öğretmen

Memurlar.Net - Özel
Bu yazıyı paylaş

Benzer Yazılar

Fen ve Sosyal Bilimler Liselerine öğretmen ataması neden düzenlenmiyor?

MEB’de yargı kararına rağmen uygulamada sorunlar yaşanan, bir türlü düzene oturtulmayan sorunlardan birisi de Fen ve Sosyal Bilimler Liselerine öğretmen ataması. Bu okullarımız kurulduklarından beri sınavla öğrenci almakta. Ayrıca öğretmenleri de özel olarak seçilmiştir yıllarca. Bu seçim süreci Anadolu liseleri ve Anadolu Öğretmen liseleri ni( kapatılan) de kapsamıştır. Yargı kararlarına bakıldığında; sınavla öğrenci alan bu...

MEB’de yeni yapılanma

Eğitim Sistemimizin sorunlu olduğu her kesim tarafından kabul ediliyor. Bunun böyle gitmeyeceği da açık. Ülke ekonomisinin kaynaklarının önemli bir kısmının aktarıldığı ve mutlak aktarılması gerektiği Eğitim’deki başarısızlık sadece bakanları değil, başbakanı da Cumhurbaşkanını da rahatsız etmektedir. Eğitim Sistemimizin sorunlu olduğu her kesim tarafından kabul ediliyor. Bunun böyle gitmeyeceği da açık. Ülke ekonomisinin kaynaklarının önemli bir kısmının aktarıldığı...
Makale'ye Yorum Yapın

SPONSORLAR

FACEBOOK TAKİP EDİN

Son Yorumlar

Ekim 2019
P S Ç P C C P
« Nis    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031