Dershaneler Kal(k)malı mı?


  • Gündem
  • 25 Kas 2013
  • editor
  • 1.699 views Okunma
  • Yorum Yok

ihtiyac_sahibi_ogrencilere_dershane_destegi_h202897Dershanelerin kaldırılması fikri her zaman gündeme gelmiştir. Bunu her iktidar seçim vaadine ya da gündemine almıştır. Son olarak da Başbakan konuyu gündeme getirmiştir.

Başbakanın sözleri üzerine harekete geçen  icracı güçler şimdi de nabız yoklamaktadırlar. Bir gün kalkıyor diğer gün yok statüsü değişiyor, bir başka gün kalıyor…

Dershaneleri kaldırmak isteyen  kim? İktidar. Yani ülkemizde her türlü icraatı, mevzuatı, yatırımı yapabilecek güç… Üstelik mecliste çoğunluğu bulunan tek başına iktidar olan güç.

İktidarın ve onun emrindeki kesimler: Dershaneleri kaldırmaya değil, ihtiyaç duyulmasına sebebiyet veren konulara odaklanmalıdırlar. 

Kaldırmaya neden ihtiyaç duyuyoruz (siyasi değilse) vatandaş için. Peki Vatandaş niçin ihtiyaç duyuyor çocuğu için. Devletin görevi ne çocuğa sahip çıkmak en iyi şekilde eğitimini sağlamak.

O zaman kafayı her kesimden tepki çeken yöne yoracağınıza daha kolay ve tepkisiz olana yorsanız daha doğru olmaz mı?

Nedir dershaneleri ihtiyaç duyulmasına sebep olan?

Eğitimde fırsat eşitliğini sağlarsanız, derslik ihtiyacını tamamlarsanız, öğretmen açığını kapatırsanız, okulda eğitimi sağlarsanız dershaneye ihtiyaç kalmaz.

Bu da yetmez: Neden dershaneye gidiyor çocuklar, gençler sorusuna bakmanız lazım:

1-    Kaliteli diye tabir edilen bir lisede okumak için: O zaman kaliteli lise sayısını arttıracaksınız hatta ve hatta her liseyi aynı kaliteye ulaştıracaksınız. Tabela çakarak olmadığını anlayacaksınız. Her liseye sınavla alıma yönelen politikanızı gözden geçireceksiniz. Her lisenin eşit olmasını sağlayacaksınız.   Sınavla alan okul sayısını azaltacak sınavsız alacak okulları da cazibe merkezi haline getireceksiniz.

 

2-    İyi bir üniversitede okumak için: bu kadar çok kontenjan artışı ve üniversite açılışı yapılan bir dönemde bu sorunu neden konuşuyoruz düşünmeniz gerekir. Binaya Üniversite diyerek üniversite olmayacağını kabul etmeli, akademisyeni, yurdu,  laboratuvarları, kampüsü olmayan okullara üniversite demenin ne kadar doğru olduğunu düşünmelisiniz…

İşte sorun burada düğümleniyor.

Siz Dershaneleri kaldırmaya ayırdığınız zamanı ve enerjiyi lütfen gerekçeleri ortadan kaldırmaya ayırın. Fırsat eşitliğini yaratın, okullar arasındaki farkı kapatın ve aynı mahallede iki aynı tür okul arasında farklılık varsa sorun sorgulayın… Sebep arayın bulun ve çözün.

Aksi halde dershaneleri kaldırmayacağız kanundaki tanımlarını kaldıracağız, vatandaş bizim kontrolümüzde olmadığı halde istiyorsa yine göndersin çelişkisini yaşarsınız. Çünkü vatandaş şimdi de size güvenerek göndermiyor. Vatandaş zorunda hissettiği,  dershanelere güvendiği için gönderiyor.

Siz tamamen kaldırsanız bile   özel dersi, merdiven altını ya da başka ad altında verilecek dersleri nasıl engelleyeceksiniz?

Tekrar ifade edelim ki Dershaneler Kal(k)malı mı sorusunu bırakın? Soruna odaklanın… Bugün özel okula çocuk gönderen vatandaşlar da çok param var özele yollayayım diye değil, çocuğumu daha iyi takip ederler, daha iyi eğitim alır, dersi boş geçmez, güvende olur, sosyal olur, etüdünü yapar, sporunu yapar, sağlıklı beslenir… diye gönderiyor.

O zaman devlet olarak vatandaşın isteklerini maksimum karşılamalısınız… örneğin güvenlik, temizlik, öğretmen eksikliği, derslik ihtiyacı, sınıf mevcudu, etüd, spor… gibi ihtiyaçlara odaklanmalısınız. İşte o zaman dershaneye ihtiyaç minimize olacaktır. İhtiyaç kalmayan yerde sayı da azalacaktır… Unutmayalım ki bu şartlar altında adı ne olursa olsun Dershaneler Kalmalı. İhtiyacı azaldığında kendiliğinden kalkmalıdır.

Saygılarımla…

Maksut BALMUK

Bu yazının tüm hakları Maksut Balmuk’a aittir. “www.maksutbalmuk.com.tr” biçiminde aktif bağlantı kurulabilir, açık kaynak gösterilmek kaydıyla içerik kullanılabilir. Açık kaynak göstermeden yapılan alıntılar için yasal takip yapılacaktır

Bu yazıyı paylaş

Benzer Yazılar

MEB Yönetici Görevlendirmede İl Dışı ve Takvim Sorunu

Milli Eğitim Bakanlığının yayımlamış olduğu ilk defa yönetici görevlendirme takvimi ile iller arası yer değiştirme takvimi çakışmakta olup, sorunun çözülmesi için MEB’in küçük bir revizyon yapması yeterli olacaktır. Daha önce ilk defa yönetici görevlendirmede kullanılan sözlü sınavın anlamsızlığını gerekçeleri ile ele almıştık.  Temel dayanağımız bakan Selçuk’un sözlü sınavlarda, yazılı sınavda alınan puana eş değer puan verilmesi...

Liselere geçiş sınavı için virüs uyarısı: ‘Sınıf, 12 kişiyi geçmemeli’

Eğitim-İş Merkez Yönetim Kurulu (MYK) üyesi Maksut Balmuk, Liselere Geçiş Sınavı’na (LGS) ilişkin “Tüm sınav salonları 10-12 öğrenciyi geçmeyecek şekilde düzenlenmelidir. 20 kişilik sınıflar risk oluşturacaktır” dedi. Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın “Sınavla ilgili bir rehber yayımlanacak. Sınav bütün öğrencilerin maskeyle sıralara oturmasıyla başlayacak. Eğer mesafe sağlanacaksa maske çıkarılabilecek” sözlerini anımsatan Balmuk, sınav için yapılması gerekenleri...
Makale'ye Yorum Yapın

SPONSORLAR

FACEBOOK TAKİP EDİN

Son Yorumlar

Temmuz 2020
P S Ç P C C P
« Haz    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031