Bakan Yılmaz’ın “Proje Okulu” yanılgıları


  • Gündem
  • 21 Eki 2016
  • editor
  • 1.166 views Okunma
  • Yorum Yok

MEB Bakanı Sayın İsmet Yılmaz TV’de katıldığı bir programda bazı açıklamalar yaptı.

Bir tanesi de proje okullarına yapılan öğretmen atamaları.

Bakan kısaca diyor ki; Proje okulları ulusal uluslararası proje yapan okullar, bu okullara bakan onayı ile atama yapmayıp normal atama yapsak hizmet puanı en yüksek olan atanacak. Bu durumda da bu okullarda başarı yakalanamayacak. Bu nedenle direkt bakanlığa bağlıyoruz ve atamaları bakanlıktan yapıyoruz. Ayrıca bu kanun benim zamanımda değil 2014’te çıktı.

Sayın Yılmaz’ın yanılgılarına bakalım:

1- Proje okulu tespiti yapılırken sadece proje yapıp yapmadığına bakılmıyor. Sizin imzaladığınız yönetmeliğe göre;

f) Merkezi sınavlarda kendi türünde başarı ortalamasına göre il genelinde ilk beş dereceye sahip olması,

g) Okulun açılış tarihi, yapısı veya yetiştirdiği devlet adamları itibarıyla tarihi nitelik taşıması,

Kriterlerini taşıyorsa da proje okulu yapılabiliyor.

2- Programda örnek verdiğiniz okullara son birkaç yıla kadar söylediğiniz gibi en yüksek puanlı değil sınav kazanan öğretmenler atanıyorlardı. Bu sınavlar öyle kolay sınavlarda değildi.

Bugün görevden aldığınız öğretmenler de yıllarca çalışıp sınav kazanıp atanan öğretmenler.

3- Bu okullara bugünlerde görevlendirilen öğretmenleri okul müdürleri deneyeceklermiş sonra uygun görülenler atanacaklarmış. Bu kurumlarda göreve getirilen yöneticilerin liyakatları tartışma konusu iken öğretmenleri hangi yetkinlikle deneyecekler?

4- Bu okullara geçici görevlendirme yapıyorsunuz ve böylece hem bu okulun hem de geldikleri okulların kadrolarını işgal ediyorlar. Bu bile başlı başına bir sorun.

5- Istanbul Erkek, Kabataş, Vefa, Hüseyin Avni Sözen. .. gibi okulları güzide yapan, başarılı kılan ve bunu kalıcı olarak sürdüren sadece öğrenciler değildir, bu kurumlar öğrencisi, öğretmeni ve idaresi ile bu durumdadırlar.

6- Okulda öğrenci birkaç yıl kalır gider, okul da bina olarak yerindedir, eğer yönetici ve öğretmenleri de birkaç yıl ile sınırlandırırsanız kurum kültürünü yok edersiniz.

7- Kurum kültürünün sürekliliği kurum paydaşlarının sürekliliği ile mümkündür.

8- Kurumlarda liyakati hiçe sayarsanız kuruma en büyük zararı verirsiniz.

9- Bu durumda kurum içi çatışmalar başlar ve hem okul, hem öğrenci hem de eğitim sistemi zarar görür.

Sonuç olarak;

proje okulu uygulaması hükümetin kendi proje okullarını yaratma, köklü okullarda kadrolaşma ve içlerini boşaltma, kariyer ve liyakat esaslı sınava dayalı atanan öğretmenlerin görevlerine son verme operasyonudur.

Bu operasyona en azından yönetmelik ve kanun ile ilgili derdest olan davalar sonuçlanana kadar askıya alınmalıdır. Okullarda yaşanan ve Toma’lı müdahaleye kadar ulaşan tepkiler göz önüne alınmalıdır. Samsun’da başlayıp İstanbul da ve bir çok ilde tepkilere yol açan uygulama bugün Ankara’ya da sirayet etmiştir.

Okulların açık olduğu bir aydan fazla bir sürecin geçtiği bu aşamada böyle bir sirkülasyon yaratmak en çok da öğrencilere zarar verecektir. Yangından mal kaçırırcasına öğretmen ve öğrencileri mağdur etmeyi göze almanın kimseye yararı yoktur. Kamuda esas olan kamu yararı ise hiç yoktur…

Eğitim İş Genel Özlük-Hukuk ve TİS Sekreteri – Maksut Balmuk

Odatv.com

Bu yazıyı paylaş

Benzer Yazılar

Bazı Okul müdürlerine SRC kıyağı. Görev başına 400 lira!

SRC sınavının merkezi sınav sistemine yüklenmemesi ve 1-2 saat süren bir sınav için görev başına 400 TL ücret ödenmesi nedeniyle, bu sınavda görev alacakların belirlenmesinde, kayırmacılık yaşanmamaktadır. SRC belgesi yük ve yolcu taşımacılığı yapanların almak zorunda oldukları mesleki yeterlilik belgesinin adı. Bu sınav diğer sınavlarda olduğu gibi okullarda yazılı ve uygulama olarak yapılmakta. MEB okullarda...

Sözlü sınav notu, sözleşmeli öğretmenlerin norm fazlası durumunu dahi etkiliyor

Sözleşmeli öğretmenlerin norm fazlası olarak tespitinde, kadrolu öğretmenlerden farklı bir kıstas uygulanmaktadır. Kadrolu öğretmenler, hizmet puanı kıstasına göre norm fazlası ilan edilirken, sözleşmeli öğretmenler mevzuat hükmü gereğince “atama esas puan”a göre norm fazlası ilan edilmektedir. Atama esas puan da sözlü puanlardır. Sözleşmeli öğretmenlerin norm(ihtiyaç) fazlası olarak belirlenmesinde kural Sözleşmeli Öğretmen İstihdamına İlişkin Yönetmeliğin 18. Maddesinde...
Makale'ye Yorum Yapın

SPONSORLAR

FACEBOOK TAKİP EDİN

Son Yorumlar

Şubat 2020
P S Ç P C C P
« Ara    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829