Anadolu liselerinde kontenjanlar neden düştü?


  • Gündem
  • 21 Eyl 2015
  • editor
  • 1.165 views Okunma
  • Yorum Yok

200 kontenjan bildiren okulda nakillerin açıldığı gün 9. Sınıfta 7 açık görünürken, birden 3 e düştü.
headline

MEB’in yaptığı teknik bir hata kafaları allak bullak etti… 200 kontenjan bildiren okulda nakillerin açıldığı gün 9. Sınıfta 7 açık görünürken, birden 3 e düştü.

Ya da 240 kontenjan bildiren okulda 33 boş kontenjan görünürken 1’e düştü.

Tabii ki bunu anlamakta güçlük çektik. İşin detayına girmeye çalıştık. Kontenjanın artması normaldir çünkü Özel, Temel Liseye giden öğrenciler anında sistemden düşmektedir. Bu nedenle boşluğun artmasını açıklayabiliyoruz fakat düşüşün anlamını bulamadık derken birkaç hesap sonrasında ulaştığımız sonuç: MEB’in teknik bir yanlışa daha imza atması olduğudur.

Öncelikle söyleyelim ki geçtiğimiz yıl Anadolu Liselerinde sınıf mevcutları 34 idi. Bu yıl ise 40’a çıkarıldı. İşte işin püf noktası burası…

Örneğin 200 kontenjan bildiren okula 197 kişi kaydolmuşsa boşluk 200-197=3 boşluk olur.

Durum böyle iken sistemde görünen boşluk sayısı 7 olmuştur. Bunu gören kişiler de buna göre tercih yapmışken Perşembe günü bu okulun kontenjanı 3 e düşmüştür.

Çünkü sistem hesaplamayı 34’e göre yapmış ve bu yanlış sistem uyarlaması 3 olan kontenjanı 7 yapmıştı.

Hesap yapacak olursak;

Kaydolan 197 öğrenciyi düşündüğümüzde bu öğrencileri 34 kişilik sınıflara yerleştirelim. 34×6=204 etmektedir. 204-197=7 boş kontenjan görünmüştür.

Oysa ki sınıf mevcudunu 40 diye düşündüğümüzde 5×40=200 eder. Kaydolan örenci sayısı 197 olduğuna göre 200-197=3 boşluk olur.

Başka bir örnekle hesap yapalım:

Aynı şekilde sistemde öncelikle 33 boş kontenjan görünen okulda son olarak 1 görünmüştür.

Okulun gerçek kontenjanı toplam 240 idi. Okula kaydolan öğrenci sayısı 239 olmuştur. Bu öğrencileri 34 kişilik sınıflara yerleştirelim. 34×8= 272 eder. 272-239=33 boş kontenjan görünmüştür.

Oysa ki sınıf mevcudunu 40 diye düşündüğümüzde 6×40=240 eder. Kaydolan örenci sayısı 239 olduğuna göre 240-239=1 boşluk olur.

Sonuç olarak MEB:

İlk hesaplamada yanlış yapmışken hatayı sonradan düzeltmiştir.

İşte bu hata kafaları karıştırmış ve her zaman dolaşan ” el atından Anadolu liselerine kayıt alınıyor. ” şehir efsanesinin yeniden canlanmasına sebep olmuştur.

Zaten güvenin tamamen zedelendiği MEB’de bir de bu tür teknik hataların yapılması güveni sıfıra indirmektedir.

Üstelik MEB tüm bu düzeltmeleri sessiz sedasız yapmakta ve kamuoyunu bilgilendirmemektedir. Hal böyle olunca kafalardaki soru işaretleri daha çok artmaktadır.

Maksut BALMUK

Memurlar.Net - Özel

Bu yazıyı paylaş

Benzer Yazılar

MEB’de yeni yapılanma

Eğitim Sistemimizin sorunlu olduğu her kesim tarafından kabul ediliyor. Bunun böyle gitmeyeceği da açık. Ülke ekonomisinin kaynaklarının önemli bir kısmının aktarıldığı ve mutlak aktarılması gerektiği Eğitim’deki başarısızlık sadece bakanları değil, başbakanı da Cumhurbaşkanını da rahatsız etmektedir. Eğitim Sistemimizin sorunlu olduğu her kesim tarafından kabul ediliyor. Bunun böyle gitmeyeceği da açık. Ülke ekonomisinin kaynaklarının önemli bir kısmının aktarıldığı...

Anaokullarına rehber öğretmen normu Başbakanlıkta mı bekliyor?

Edindiğimiz bilgiye göre MEB gerekli çalışmayı yapmış DPB dahil diğer birimlerden de görüş alarak düzenlemeye son şeklini verdiği halde aylardır (ki gelen bilgilere göre 5 aydır) yayımlanmak üzere Başbakanlıkta beklemektedir. Aksama Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünden mi yoksa başka bir noktadan mı kaynaklanmaktadır bilinmemekle beraber bu gecikme normal bir gecikme değildir 18.06.2014 tarihinde yürürlüğe...
Makale'ye Yorum Yapın

SPONSORLAR

FACEBOOK TAKİP EDİN

Ağustos 2019
P S Ç P C C P
« Nis    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031